Nové články ZDARMA na e-mail:

Studujte zákazníka, ne produkt

O tom, jak je reklama úspěšná, rozhoduje mnohdy pouze komunikace. Ne hlasitost. Ne délka. Rozhoduje, o čem ta komunikace je. Uznejte sami. Jeden prodejce vám bude nabízet lék: “Tenhle přípravek je na přírodní bázi, dodá vašemu tělu vitamíny. Obsahuje mangan, sodík, hořčík,..” a druhý: “Vás bolí záda? Tohle vás zbaví bolestí do jediné hodiny, aniž byste museli k doktorovi”. Cítíte ten rozdíl? jeden mluví o produktu, druhý o vás, vašich problémech a nabízí řešení. 

Posedlost produktem = reklamní sebevražda

Že se má v marketingu mluvit k zákazníkovi, je snad v každé příručce. Každý podnikatel i marketér to ví (nebo by alespoň měl). A výsledek? Drtivá většina reklam se soustředí na produkt či službu. Pak produktem posedlí marketéři brečí, že reklama je drahá, a že se nevyplácí. 

“Cílem copywritingu není, aby lidé pochopili produkt, ale by se oni sami cítili pochopeni.” - Alex Hormozi

Úspěšná reklama nemluví o produktu. Věnuje pozornost divákovi, mluvit o něm. Jak kdysi napsal Benjemin Franklin: “Pokud chcete, aby vás muž poslouchal, mluvte o něm a bude Vás poslouchat hodiny.” Když to přeneseme do reklamního sdělení - pokud chcete, aby vás zákazník poslouchal, mluvte o něm. Komunikujte reálný přínos a zlepšení života uživatele. Neprodávejte výrobky, prodávejte řešení problémů. Neprodávejte mast na klouby, prodávejte zbavení se bolesti. Lidé nekupují hřebík, protože mají touhu nějaký vlastnit. lidé kupují hřebík, protože si chtějí pověsit obrázek. Lidé nenajímají reklamní agenturu, aby jim udělala reklamu. Chtějí zisk, poptávky, prodeje, zákazníky,.. 

Co by vás zaujalo více? Sdělení “Pomůžeme vám s reklamou na internetu” nebo “Do týdne Vám zaplníme kalendář na příští měsíc novými klienty”? 

Potřeby zákazníků = svatý grál reklamy

Nebuďte posedlí produktem! Produkt nikoho nezajímá. Všichni jsme tak trochu sobci a myslíme převážně na své potřeby. Teprve, pokud někdo/něco naše potřeby dokáže uspokojit, tak to chceme. A to pak ani nehledíme na cenu. 

Proto: Jestli chce vytvořit úspěšnou reklamu, zjistěte, co potřebují vaši zákazníci. ne, co si myslíte vy, že potřebují, ale co skutečně potřebují, co je trápí, užírá, štve, čeho se bojí, po čem touží,... Pokud budete znát skutečné potřeby zákazníků, nabídněte jim to a máte vyhráno.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jediná výhoda pro prodej!

Nezaujatí lidé nebudou číst. Nepište pro ně!