Nové články ZDARMA na e-mail:

Nezaujatí lidé nebudou číst. Nepište pro ně!

 „Ale tohle všechno nikdo číst nebude.“

To je nejčastější námitka podnikatelů, proč nerozesílat dlouhé informační newslettery. A upřímně řečeno, jedna z nejhloupějších. Kdyby si sedli a pár vteřin používali hlavu, zjistili by, proč je tato námitka pitomá.

Shrnu to jednoduše: Nezaujatí lidé nebudou číst nic. Ani krátké, ani středně dlouhé, ani dlouhé newslettery. 

Nejčastějším důvodem pro odhlášení z newsletterů bývá, že jsou příliš časté. A podnikatelé si neuvědomují toto: je to způsob, jak vám zákazník s nízkou hodnotou o sobě říká, že je zákazník s nízkou hodnotou. O takové zákazníky přece nestojíte, že? Tak buďte rádi, že se odhlásil. Vy potřebujete člověka, který říká: „Nemohl jsem jít spát. Zahloubal jsem se do té věci a pak jsem celou noc nespal a řešil jsem X, Y nebo Z.“ Takoví odběratelé pro vás mají vysokou hodnotu. 

Nejde tedy o to, že „tohle všechno nikdo číst nebude“. Jde o to, zda jste dostatečně relevantní a zajímaví, aby si to všechno přečetli a přáli si ještě víc?

Jerry Seinfeld mluví o tom, že neexistuje nic takového jako omezená pozornost. Existuje jen to, že je člověk nudný. A já si myslím, že má na 100% pravdu.

Tak například… Pokud byste prodávali kočičí záchodek, které se sám čistí, šli byste do televize udělat 30min. pořad o kočičích záchodcích? Jistě, většina lidí se na to dívat nebude. Ale žena s osmi kočkami ANO. A bude k obrazovce přilepená.

Už to chápete? Jde o to, abyste si našli lidi, kteří se zajímají o vás a o to, co vás zajímá, a co jim budete prezentovat. Navzdory všeobecnému přesvědčení lidé stále čtou. Dokonce i děti. Ostatně jednou z nejprodávanějších knih je beletrie pro teenagery. Nyní si kupují digitální knihy, čtou je na Kindlu, ale stále čtou. A čtou trilogie a série atd. Takže i osmnáctiletí čtou zuřivě. Nemůžete se tedy vymlouvat, že lidé nečtou nebo nechtějí číst. Ano, vybírají si. Musí to být něco, co se jich týká, co je pro ně zajímavé, od někoho, kdo je pro ně zajímavý. 

Pokud se vám lidé odhlásí z newsletteru, není to prohra, je to výhra. Zbavte se jich co nejdříve. Ale.. ponořte se a udělejte to, co děláte, přesvědčivé. To neznamená, že musíte být Hemingway, protože to není třeba. Newslettery jsou konverzační. Pokud jste si s někým mohli povídat a zaujali jste ho, můžete mu psát a zaujmout ho. Lidé hltají obsah, který je zaujme, od lidí, kteří je zaujmou. 

Řešením není méně slov - jde o to, aby každé slovo mělo váhu díky relevanci a vyprávění příběhu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Studujte zákazníka, ne produkt

Jediná výhoda pro prodej!